Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni (w skrócie PCPR) jest jednostką organizacyjną Powiatu Bocheńskiego. Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni kieruje Dyrektor.
Siedziba Centrum znajduje się w Bochni przy ulicy E. Windakiewicza 9/5.  
Czym się zajmujemy?
- Dofinansowujemy zakup pomocnych przedmiotów i sprzętów dla osób niepełnosprawnych,
 
- Pomagamy przez usługi asystentów osób z niepełnosprawnością,
 
- Pomagamy osobom, które doświadczyły przemocy, a także osobom, które stosują przemoc,
 
- Zapewniamy dzieciom opiekę w rodzinach zastępczych, w rodzinnych domach dziecka oraz w placówkach opiekuńczo –  wychowawczych,
 
- Udzielamy pomocy i wsparcia rodzinom zastępczym,
 
- Pomagamy osobom usamodzielnianym, które opuszczają pieczę  zastępczą i osobom starszym.
 
Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami: 
Przed budynkiem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie są miejsca parkingowe dla osób na wózkach. Budunek jest parterowy. Wejście główne do budynku jest odpowiednio szerokie. Toaleta jest po lewej stronie od drugiego wejścia.
Gdy chcesz załatwić sprawę w PCPR, to trzeba:
- napisać pismo i wysłać je na adres: 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni 
ul. E. Windakiewicza 9/5 
32-700 Bochnia lub 
- przynieść pismo do sekretariatu. Sekretariat to miejsce, gdzie możesz zostawić pismo, podanie i dokumenty. Sekretariat jest na wprost drugiego wejścia do PCPR lub
 
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP:  ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Nasz adres na ePUAP to: /powiatowecentrumpomocyrodzinie/SkrytkaESP Link do strony internetowej ePUAP to: www.epuap.gov.pl Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.
 
- możesz napisać wiadomość e-mail. Jeśli chcesz przesłać wiadomość przez Internet, to wyślij ją na adres: pcpr@powiatbochenski.pl 
 
- jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, to zadzwoń na numer: 146119740
 
- możesz też przyjść do naszego biura. Biuro jest czynne w poniedziałki od godziny 8:00 do 16:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. W tych godzinach każdy może przyjść i spotkać się z pracownikiem PCPR.
 
Informacje o Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni – w tekście łatwym do czytania - PDF