Zlecający:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni
- E. Windakiewicza 9/5
32-700 Bochnia
tel. (014) 611-97-40
e-mail:
pcpr@powiat.bochnia.pl
Dyrektor PCPR w Bochni zaprasza
do składania ofert w postępowaniu o zlecenie usług
Asystentki / Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej
Rodzaj zamówienia: usługa w oparciu o umowę zlecenie.
- Określenie przedmiotu zlecenia:
Przedmiotem zlecenia jest:
usługa asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej, której celem jest pomoc osobom niepełnosprawnym w wykonywaniu codziennych czynności oraz w funkcjonowaniu w życiu społecznym realizowana na podstawie:
- Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 i finansowana ze środków Funduszu Solidarnościowego,
- Regulaminu usług asystencji osobistej dla osób niepełnosprawnych w Powiecie Bocheńskim.
Ogółem przewidywana liczba godzin usług asystenckich w 2021 r. w Powiecie Bocheńskim wynosi 14670 w sumie dla 50 osób niepełnosprawnych.
Osoba zgłaszająca gotowość do świadczenia usług asystenckich może je świadczyć na rzecz jednej osoby lub więcej osób, w zależności od własnych możliwości i potrzeb PCPR w Bochni oraz potrzeb odbiorców usług. Przewiduje się, że zatrudnionych będzie 10 asystentów (1 asystent/ka dla 5 beneficjentów).
Usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w Powiecie Bocheńskim są finansowane ze środków Funduszu Solidarnościowego przyznanych Powiatowi w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021.
PCPR przewiduje zawarcie kontraktu trójstronnego pomiędzy PCPR w Bochni a odbiorcą usług i wybranym asystentem / asystentką. PCPR zastrzega, że w przypadku problemów z rekrutacją właściwego asystenta kontrakt trójstronny może nie zostać podpisany z uwagi na brak możliwości realizacji usługi. Szczegółowy zakres usługi określa Program pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 i Regulamin usług asystencji osobistej dla osób niepełnosprawnych w Powiecie Bocheńskim.
- Termin wykonania zlecenia:
Wymagany termin realizacji zamówienia –
do 31 grudnia 2021 r. wg potrzeb odbiorców usług.
- Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia:
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni przy ul. E. Windakiewicza 9/5, 32 - 700 Bochnia, lub telefonicznie pod numerem (014) 611-97-40 lub za pośrednictwem skrzynki e-mail:
pcpr@powiat.bochnia.pl
- Opis wymagań stawianych kandydatom:
O zlecenie mogą ubiegać się:
- osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny lub
- osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu lub
- osoby wskazane przez odbiorcę usług - uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego.
W przypadku gdy usługa asystenta będzie świadczona na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie z ww. wskazaniami, wymagane jest także zaświadczenie psychologa o braku przeciwskazań do wykonywania czynności przez asystenta.
Usługi asystenta nie mogą być świadczone przez członków rodziny, przez opiekunów prawnych lub osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem Programu.
- Zawartość oferty.
Oferta kandydatki / kandydata musi zawierać następujące dokumenty:
- oferta wykonywania usługi asystenckiej przygotowana wg załączonego wzoru,
- załączniki do oferty tj.: uwierzytelniona kopia dokumentu potwierdzającego kwalifikacje lub/i udokumentowane doświadczenie, zaświadczenie wydane przez psychologa w przypadku, gdyby usługa miała być świadczona na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16 roku życia,
- o ile dotyczy należy załączyć oświadczenie osoby niepełnosprawnej o dokonaniu wyboru oferenta na swojego asystenta osobistego,
- zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji rekrutacji do programu.
- Opis sposobu obliczenia ceny ofertowej:
- cenę ofertową należy przedstawić jako wynagrodzenie brutto lub w przypadku osoby rozliczającej się w ramach prowadzonej działalności gospodarczej - cenę wg faktury/rachunku,
- cena ofertowa podana przez kandydata / kandydatkę obowiązuje przez okres ważności umowy i nie podlega waloryzacji.
- Przy wyborze propozycji do realizacji zlecający będzie się kierował kryterium:
- dokonanego wyboru oferenta na swojego asystenta osobistego przez osobę niepełnosprawną ubiegającą się o usługi asystencji osobistej lub
- w razie braku oświadczenia osoby niepełnosprawnej o wyborze oferenta na swojego asystenta osobistego – decydujące znaczenie będzie mieć udokumentowane doświadczenie oferenta a dalej najkorzystniejsza cena.
- Forma, miejsce i termin złożenia oferty:
Ofertę należy sporządzić w języku polskim (czytelną i trwałą techniką) na załączonym druku - „Oferta wykonywania usługi asystenckiej”,
- ofertę należy złożyć w terminie do 30 czerwca 2021 r., do godz. 15.00 w siedzibie zlecającego, tj. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni, ul. E. Windakiewicza 9/5, 32-700 Bochnia w sekretariacie lub pocztą na adres zlecającego lub wysłać pocztą elektroniczną na adres: pcpr@powiat.bochnia.pl,
- PCPR w Bochni przewiduje możliwość uruchomienia kolejnych, dodatkowych terminów składania ofert,
- zleceniobiorca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem upływu do jej składania.
- Miejsce i termin otwarcia oferty cenowej:
Otwarcie złożonych ofert następuje w terminach naboru określonych w Regulaminie usług asystencji osobistej dla osób niepełnosprawnych w Powiecie Bocheńskim, tj.:
- do 1 lipca
- do 30 lipca
- do 30 sierpnia
- do 30 września
- do 29 października
- do 30 listopada
- Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania.
PCPR w Bochni unieważni prowadzone postępowanie o zlecenie usług w następujących przypadkach:
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zlecający może przeznaczyć na sfinansowanie usługi;
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zlecenia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
- Informacja o wyborze oferty:
Informacje o wyborze oferty będą udzielane na wniosek osób, które złożyły swoją propozycję.
- Ochrona danych osobowych
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych informujemy – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ( Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r. Nr 119, s. 1) zwanego dalej „RODO” iż :
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni, ul. E. Windakiewicza 9/5, 32-700 Bochnia. Kontakt do Administratora: email: pcpr@powiat.bochnia.pl lub telefon: 014 – 611 – 97 – 40.
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: iod@iods.pl.
- Dane kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej, w tym weryfikacji i oceny kandydatury – na podstawie wyrażonej zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a, art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
- W przypadku wybrania Pani/Pana kandydatury, dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- zawarcia i realizacji umowy, realizacji niezbędnego kontaktu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w tym obowiązków księgowych, rachunkowych i archiwizacyjnych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, w tym Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w ramach kontroli przebiegu programu.
- Pani/Pana dane mogą być ponadto przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora np. dostawcom usług IT, firmom prawnym i doradczym.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania naboru, a po jego zakończeniu zostaną usunięte. W przypadku osób przyjętych, dane osobowe będą przetwarzane przez czas trwania programu, a następnie przez okres archiwizacyjny.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu wzięcia udziału w naborze.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do:
dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, żądania ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu oraz wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych - w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
- Posiada Pani/Pan także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
W załączeniu:
- Wzór druku „Oferta wykonywania usługi asystenckiej”
Bochnia, dnia ………………………... …..………………………………….
podpis Dyrektora PCPR w Bochni
Załącznik – WZÓR oferty
……………………..…………………
Pieczęć wpływu do PCPR w Bochni
Oferta wykonywania usługi asystenckiej
Imię i nazwisko
Kandydata / Kandydatki na Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej
………………………………………………………………………………………………………………
Adres zamieszkania:
…………………………………..………………………………………………………………………….
Tel./fax.: ………………………..………………………..…………………….…..
e-mail: ………………………..……………..…………….……………….………
Odpowiadając na ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej celem świadczenia usług asystenckich przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego - oferuję wykonanie usługi, zgodnie z wymogami opisanymi w Programie pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 i w Regulaminie usług asystencji osobistej dla osób niepełnosprawnych w Powiecie Bocheńskim
- za wynagrodzenie w kwocie brutto złotych: ................................. (słownie: ..........................................................................................................................)
- za cenę w kwocie brutto złotych wg faktury/rachunku w przypadku osoby rozliczającej się w ramach prowadzonej działalności gospodarczej: ............................................. (słownie: .............................................................................................................................)
- w terminie do dnia ………………………………………
- Oświadczam, że:
- zapoznałem/am się i zobowiązuję do stosowania Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 oraz Regulaminu usług asystencji osobistej dla osób niepełnosprawnych w Powiecie Bocheńskim (zał. do Zarządzenia Nr 13/2021 Dyrektora PCPR w Bochni z dnia 15 czerwca 2021 r.);
- jestem uprawniony/a do pełnienia funkcji Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej zgodnie z wymogami opisanymi w Programie pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 i w Regulaminie usług asystencji osobistej dla osób niepełnosprawnych w Powiecie Bocheńskim,
- przyjmuję do wiadomości i stosowania zasady określone w Programie pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 i w Regulaminie usług asystencji osobistej dla osób niepełnosprawnych w Powiecie Bocheńskim,
- posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania funkcji Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej,
- znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotowego zlecenia,
- nie jestem członkiem rodziny, opiekunem prawnym lub osobą faktycznie zamieszkującą razem z uczestnikiem Programu.
- Posiadam:
- Kwalifikacje w kierunku asystent osoby niepełnosprawnej zgodnie z Programem,
- Kwalifikacje w kierunku opiekun osoby starszej,
- Kwalifikacje w kierunku opiekun medyczny,
- co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu,
- jestem wybrana / wybrany przez odbiorcę usług, uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego do świadczenia usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.
- W moim przypadku nie ma przeciwskazań* / występują przeciwskazania* do wykonywania czynności asystenta na rzecz dziecka niepełnosprawnego do 16 roku życia,
- Oświadczam, że cena za usługę podana w ofercie jest obowiązująca w całym okresie trwania zlecenia.
- Załącznikami do niniejszej oferty są:
- uwierzytelniona kopia dokumentu potwierdzającego kwalifikacje lub
- udokumentowane doświadczenie oraz
- zaświadczenie wydane przez psychologa w przypadku, gdyby usługa miała być świadczona na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16 roku życia
- ile dotyczy - oświadczenie osoby niepełnosprawnej o wyborze oferenta na swojego asystenta osobistego,
- oświadczenie, czy kandydat / kandydatka będzie podlegać pełnym składkom na ubezpieczenie społeczne.
*niewłaściwe skreślić
- we właściwym kwadracie zaznaczyć „X”
Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w celu wzięcia udziału w naborze na stanowisko Asystentki/Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej. Przyjmuję do wiadomości iż moje dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bochni, wyłącznie w celu weryfikacji i oceny mojej kandydatury.
Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, jednakże wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.
……………………………………. …………………………………………
data
podpis kandydata / kandydatki
na Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej