Od dnia 28 października do dnia 30 listopada 2024 r. przyjmujemy wnioski o dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora.
W roku 2025 wnioski będzie można składać od dnia 1 stycznia.
Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora
w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, t.j. osoba będąca pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie albo pod opieką poradni lub ośrodka lub zespołu domowego leczenia tlenem.
Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.
100 zł miesięcznie.
Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r.
Przykładowo:
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).
Można złożyć wniosek o dodatek za każdy miniony miesiąc. Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r. Przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku.
Do programu „Aktywny samorząd”, w którym wprowadzone zostało nowe zadanie - pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E).
Tylko najpotrzebniejsze dane i załączniki.
Przygotuj skan lub kopię swojego orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności. Potrzebne będzie również zaświadczenie potwierdzające, że korzystasz z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń).
Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.
Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!
Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wniosku. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.
Zaświadczenie może być:
albo
Formularz zaświadczenia dołączyliśmy do tego komunikatu, jest też dostępny pod adresem: Zaświadczenie o korzystaniu ze świadczenia zdrowotnego - załącznik do wniosku w Obszarze E (pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej) - Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (pfron.org.pl)
Jeśli zaświadczenie będzie wypełniane elektronicznie, to pobierz formularz w formacie pdf.
Zaświadczenie wypełnione elektronicznie, może być również podpisane elektronicznie.
Wnioski prosimy składać w wersji elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW).
Aby wypełnić wniosek w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW), wykonaj następujące kroki:
Możesz również dać pełnomocnictwo (nawet w zwykłej formie pisemnej) osobie, która za Ciebie zarejestruje wniosek w naszym systemie. Wzór takiego pełnomocnictwa znajdziesz pod adresem: Pełnomocnictwa w SOW w zwykłej formie pisemnej - portal informacyjny SOW (pfron.org.pl).
W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię, mobilnego asystenta, możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:
Przygotowaliśmy dla Ciebie również filmy jak poruszać się po systemie SOW. Są dostępne pod adresem:
Dane kontaktowe realizatorów programu znajdują się pod linkiem:
„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.
Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.